Mina träningstips


Att träna är bland det bästa jag vet. Och jag säger inte det bara för att verka superfit eller liknande, utan jag älskar att träna. Jag gymmar inte utan jag dansar. Det får mig att glömma allt för en stund och bara fokusera på nuet och känna min kropp. Så himla underbart!
Det finns självklart människor som absolut inte kan hitta sitt sätt att träna och det förstår jag fullständigt. Alla gillar inte att träna. Jag tycker inte man ska träna bara för att gå ner i vikt eller se snygg ut till beach vilket-jävla-år-som-helst. Träning ska vara något man ser fram emot och inget tvång. Man ska inte skaffa ett gymkort bara för att alla andra gör det och det är coolt, vilket jag tror många ungdomar gör. Träning handlar inte om att gymma och bygga muskler utan att om att lära känna sin kropp och kunde hitta gränser. Kunna röra sig "utanför boxen" utan att tappa kontroll. Det tycker i alla fall jag. Och jag kan inte hitta min gränser genom att sitta och utföra styrketräning via maskiner. Jag vet att andra folk kan göra det, se hur långt man kan pressa sin kropp och det tycker jag är beundransvärt för jag skulle aldrig klara av det.
 
Träning för mig är ett sätt att koppla av. Som ett extra sinne. Att sticka ut som jogga (vilket jag aldrig gör), för att kanske känna sig fri, få tankarna på något annat, fördjupa sina tankar i något, se omgivningen eller kanske bara komma ifrån vardagen lite är något jag skulle sträva efter.
Det är också sjukt viktigt att äta. Jag skriver inte äta rätt för jag äter absolut inte rätt, men ändå mår jag bra! När man tränar ska man kunna äta vad som helst utan att få dåligt samvete. Man ska inte vräka i som mängder, men man ska äta.
Att jämföra sig ska man inte heller göra, och det säger ju alla, men det är sant. Man ska aldrig sträva efter att se ut som mågon annan.
Nu tänker ni säker att allt det här vet ni ju redan, det var ju ett jävla slöseri med tid att läsa allt. Det kanske det är, men det är fortfarande viktigt!
 
Mina tips är alltså att:
Hitta en träningsform som passa dig
Se fram emot träningen
Äta
Hitta lugn
Känna sig bra efteråt, superviktigt!
 

Era kommentarer

SV: åh tack så mycket! Jo det är bra, precis fått lov så det är skitnajs! :D
Vgd?
kraaam!

2013-02-23 // 11:49:03

Majgad Ainad din kropp!

2013-02-23 // 13:07:33

sv: ja den är så fin!
Jag har inte lov än, får det vecka 10! Har du lov nu?:)

2013-02-23 // 13:10:50

SV: hihi aa skitskönt! :D
inte mycket faktiskt haha.. Händer idag då?? ^^
Kraaam!

2013-02-23 // 14:00:51

SV: hihi oki! Lägger du ut bilderna på bloggen sen? ^_^
Kraaam!

2013-02-23 // 14:24:49

sv: åh så härligt!

2013-02-23 // 14:31:47

Att träna är nice! :D

SV: hihi tack, de är ifrån Bik Bok! :)

2013-02-23 // 15:29:09

Sjukt fin blogg du har! :)

2013-02-23 // 15:29:57

sv. jag kommer inte riktigt ihåg vad affären heter, men jag hittade dom på Freeport i Kungsbacka! :)
KRAM

2013-02-23 // 15:54:52

nope, hade det förra veckan:) men saknar :( </3

2013-02-23 // 18:06:15
» wilma

Svar: Banan i smoothie är supergott. Jag kör alltid på banan + någon annan frukt eller bär. Du borde testa :)

Svar 2: Ja converse är så sjukt snygga!!

2013-02-23 // 18:39:16

sv: Visst!
Säg till när du följer mig så följer jag dig tillbaka!

2013-02-23 // 18:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback