Hometown Glory

Oredigerad bild
 
Idag har varit en bra dag. Eller ja ganska bra i alla fall. Dagen började med ett mattenationella och jag vet inte riktigt vad som hände med mig. Matte är ett av mina bästa ämnen, och provet gick bra, men när jag kom ut... Jag darrade som jag aldrig har gjort förut! Lite besviken att jag gjorde ett grovt slarvfel som man blir så galet irriterad på när man kommer på det precis utanför dörren.
Men resten av dagen flöt på.
 
På mattelektionen fick vi vara utomhus i det 22 grader varma Stockholm. Jag, Theo, Clasine, Minna och Fabian gick till 7-eleven och köpte glass och Coffe Cooler. Så sjukt värt! Sen satt vi i solen och gjorde muntliga matteuppgifter.
Vi fick inbjudan till vårbalen idag!
Sista lektionen spenderade vi i tegnérlunden tillsammans med hela klassen. Lärarna bjöd på glass och vi bara lapade sol. Så extremt mysigt! 
 
När jag kom hem satte jag mig i soffan på altanen och läste lite om konsten att vara snäll. En bok som vi fått i svenskan som egentligen är som en extremt lång uppsats. En bra uppsats i alla fall, men man orkar inte läsa alla ord haha!
Men det var bara så otroligt härligt att sitta där bland kuddar, kolla ut över sjön, höra fåglarna och en gräsklippare, känna vinden i håret och bara njuta av ett glas saft. Det var dagens höjdpunkt. Lite alone-time var det jag behövde för att kunna koppla av. Jag har lagt till lite nya låtar på Spotify, sjungit högt till You och målat naglarna. Lagt på lite fabulous glitter på lillfingret!
 
 
Dagen har innehållit ganska mycket skola, men på kvällen har jag inte tillbringat en enda sekund åt studier. Har precis kollat klart på en film, Side Effects heter den. En ganska ny film med Rooney Mara, Channing Tatum och Jude Law. Helt okej. Trodde den skulle vara bättre dock!
 
Nu har ni fått ett extremt långt inlägg om min dag. En sådant där inlägg man egentligen aldrig vill se, läsa eller ens lägga ögonen på. Men jag tycker den här dagen var värd att dela. För den var enkel men fin. Vårkänslor över det hela! En så otroligt vanlig dag men den har gett så mycket kärlek. Det är värt att dela med sig av.

Era kommentarer

Var med och tävla om tre valfria kaviarlack! :)
http://adaras.se/2013/may/vinn-tre-valfria-kaviarlack-fran-kubiss.html#comment

2013-05-07 // 22:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback