Bruten näsa

Tjenare tjenare bloggen!
Just nu ligger jag hemma och återhämtar mig efter ett läkarbesök. Laddar även inför ikväll! Har fått en hel del frågor från lite här och var vad som har hänt och pallar inte e en förklaring 20 gånger utan skriver här så får folk läsa, hihi!
 
I lördags åkte flickkören iväg för att mysa under helgen! Vi hade det så sjukt jävla grymt! Skrattade, pratade, grät, badade och solade. Jag har aldrig varit så stolt över en bondebränna!
 
På kvällen ordnade vi nior en helt fabulös aktivitet som skulle förändra många barns liv. Jag och Elsa F blev lite för excited tror jag... För precis när det var som roligast sprang vi in i varandra! Det blev en jävla smäll (skulle varit så värt om någon filmade, det var fan värre än en hockeytackling)! Haha så jävla kul att det var vi två, det är alltid vi som skadar varandra typ. I alla fall så fick jag hennes knä som en rak höger mot min näsa. Det gjorde rätt ont men som dom krigarna vi är avslutade vi inte nattaktiviteten! Det var först när jag fick se mig i spegeln som jag upptäckte att min näsa var rätt så sne. Mycket trevligt! Klockan var väl runt 3 på natten då.
Åkte in till Sös akuten där jag mötte upp pappa. Där satt vi i 2 timmar för att sen få reda på att dom inte kunde göra något utan jag fick komma tillbaka imorgon (alltså idag).
 
Åkte tillbaka idag till akuten. Fick vänta rejält på att få hjälp. När jag väl fick hjälp väntade en enorm smärta! Hade inte haft så ont innan, lite svullen om näsan och det gjorde lite ont när man rynkade på den typ. Men nu skulle de stoppa in bedövning så de kunde knäcka tillbaka näsan. Asså det går typ inte att beskriva! De stoppade in tygliknande bitar i näsan med hjälp av en pincett, så sjukt jävla långt in så det kändes som att de skulle komma ut ur ögonen eller in i hjärnan! Smärtan var som att äta 1 liter wasabi och få en kallsup på samma gång fast 10 gånger värre! Sen gick det över och så var det dags för sprutorna. Har aldrig riktigt haft problem med sprutor så det gick bra!
Bedövningen började verka och hela mitt ansikte var förlamat, kunde inte känna någonting förutom min underläpp, haka och panna! Det var rätt kul, dock var det extremt frustrerande att man inte kunde skratta!
Nu skulle de knäcka tillbaka min näsa! Kände inte ett dugg när de stoppade in verktygen för att dra benet tillrätta. Tack gode gud för bedövning! Det rann blod (fräsch tjej jag vet, det rinner fortfarande) och nu har en 50 cm remsa i min näsa... Den är till för att hindra benet att falla tillbaka i sne form (vilket det känns som att den redan gjort men det är antagligen en illusion... hoppas jag) Ser fortfarande helt deformerad ut pga remsan som gör att min näsa ser 5 gånger större ut. Den ska jag ha till skolavslutningen. Lycklig tjej!
Varsågod för groteskt långt inlägg utan bild! Krya på mig
Puss på er

Era kommentarer
» Lowa

Krya på dig!! ❤

2013-06-12 // 20:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback