Förfrågan-Träningstips

Jag fick en förfrågan om jag kunde göra ett inlägg med träningstips. Och absolut kan jag göra det!
Det viktigaste med träning, tycker jag, är att man har roligt och ser fram emot det! Man ska inte känna press över att prestera. Alla har sitt element inom träning. För mig är det dans. Andra gillar att gymma elle springa.
 
En bra början till att komma igång med träning är att kolla efter olika moment man kan göra hemma utan redskap. Som pilates, yoga, styrka o.s.v.
 
När jag inte dansar tränar jag inte så ofta. Det är nu som jag skaffat ett gymkort som jag faktiskt kommit igång lite. 
När jag är på gymmet börjar jag alltid med att springa/powerwalka ca 3 km. Ett tips om man inte gillar att springa är att hitta en låt där takten är lika med springstegen. För mig är den perfekta låten "Should I" med Nova Delai!
Efter det gör jag rumpa och ben, mage och sist armar. Sist stretchar jag. Det är även viktigt att få i sig någonting efter träning så musklerna byggs upp och inte bryts ner. Om det är någon gång det absolut är tillåtet att äta snabba kolhydrater så är det efter träningen!
 
Idag när jag var på gymmet såg passet ut ungefär såhär:
3 km löpband ca 9 km/h
3x10 rumpövning (maskin)
3x10 benpress 60 kg
7x10 squats (knäböj)
6x16 situps (åt olika håll)
2 min planka
3x10 armhävningar
Stretch
 
Jag är från grunden ganska spänstig och uthållig. Jag har starka mag och ben muskler så därför borde jag jobba mer med armar men det är på jobbigt, haha! Jag fokuserar faktiskt mest på rumpa och mage för tillfället.
 
Hoppas nu fick ut lite av mina tips nu. Kom ihåg att det viktigaste är att man har kul! Och det är tillåtet att äta onyttigt! Herregud, om ni hade vett hur mycket sött jag äter varje dag...

Era kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback