'Cause I know how i feel about you now

Har upptäckt Tima Räisänens gamla låt "About you now". Satan vad bra den är!
 
Idag har jag varit på Fotografiska muséet för första gången. Jag, pappa och pappan vän Benjamin gick runt i de stora lokalerna och kollade på tre olika utställningar. Newton, Odani och Elofsson. Jag tyckte riktigt mycket om Odani's utställning. Kanske är för att jag är japan och störta nationalisten, men ändå. Den var enkel och fin. Newtons var dick lite för vulgär och sexistisk för min smak, men endel bilder var faktiskt riktigt roliga och bra. Elofsson's bilder var tilltalande och älriga. Visade den riktiga världen i dess fattiga enkelhet men också lycka i all misär. Fint!
Vi satt på Fotografiska's bistro ett bra tag och bara pratade om sommar osv. Åt en gravad lax macka och en kardemummabulle samt en kopp chailatte. Shit vad fräscht! Riktigt gott var det! Funderar på att bara gå till cafét någon gång bara för att få njuta av utsikten haha! Då måste man dock betala 90 kr i inträde, så det kanske inte är så värt ändå.
 
Hoppas ni har haft en skön sommar hittils! Känner att mina inlägg varit ganska flummiga och spretiga. Ingen riktig linje i det hela.

Era kommentarer

JAg håller med om Newton inga tilltalande bilder


2013-07-21 // 13:12:38
» Linda

Fin!

2013-07-21 // 18:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback